Uw klacht

Voelt u een continue pijn in uw knie of alleen bij het strekken of buigen van uw knie? Dan zijn dat hele vervelende knieklachten. Deze kniepijn kan zich uiten op meerdere plekken: aan de knieholte, de kniebanden of de knieschijf. Gaan deze klachten ook gepaard met stijfheid, moeite met opstaan of vocht in uw knie? Dan kan dat duiden op een knieblessure.

Hoe kan kniepijn ontstaan?

De volgende factoren kunnen de kans op kniepijn vergroten:

• Overbelasting
  • Een blessure (verdraaiing)
  • Een verminderde spierkracht t.g.v. artrose
  • Een verkeerde stand van voet of been
  • Ouderdom (artrose)

Knieklachten kunnen ook ontstaan door een scheurtje in de kniebanden, het kraakbeen of de meniscus. Dit zien we vaak bij sporters. Artritis (een ontsteking) of artrose (slijtage) kunnen ook van invloed zijn op uw kniepijn.

Onze aanpak

Onze fysiotherapeuten helpen u graag om kniepijn te voorkomen, verminderen en/of verhelpen. Tijdens de behandeling maken zij gebruik van echografie om de precieze schade in uw knie te kunnen bepalen. Zij hebben daarvoor de beschikking over moderne apparatuur. Indien nodig verwijzen zij u door naar een arts voor een kijkoperatie of een MRI-scan. Uiteraard krijgt u tijdens de fysiotherapie ook tips waarmee u zelf invloed kunt uitoefenen op het herstel van uw knie.

Wanneer is fysiotherapie nodig?

• Bij continue pijn in uw knie
  • Wanneer strekken en buigen moeizaam en pijnlijk is
  • Als pijnstillers niet helpen
  • Als de kniepijn uitstraalt naar uw been

Herkent u bovenstaande knieklachten en woont u in Oldenzaal of omgeving? Maak dan snel een afspraak.

Direct een afspraak maken

Bel ons: +31 (0)541 - 515 563

Onze zorg

• GEEN verwijzing nodig van uw huisarts