Uw klacht

Voetpijn wordt vaak onderschat. Bijna de helft van de ouderen heeft klachten aan de voeten en wordt daardoor behoorlijk beperkt. Ervaart u een stekende pijn onder uw voet of aan de achterzijde van uw hak? Dan duidt dit mogelijk op een ontsteking. Door overbelasting kan de peesplaat onder uw voet pijn geven net onder de hak, dit duidt vaak op hielspoor. Ook komt pijn aan de achillespees vaak voor na overbelasting bij hardlopen of wandelen.

Hoe kan voetpijn ontstaan?

De volgende factoren kunnen de kans op voetklachten vergroten:

• Een afwijkende voetstand
  • Overbelasting
  • Overgewicht
  • Te klein schoeisel
  • Een snelle groeifase bij kinderen tussen 8 en 12 jaar
  • Ouderdom

Onze aanpak

In de meeste gevallen zijn voetklachten makkelijk op te lossen. Allereerst bekijkt onze (sport)fysiotherapeut wanneer uw klachten zijn ontstaan. Is er iets veranderd aan uw houding of beweging? Draagt u ander schoeisel? Of bent u in korte tijd veel zwaarder geworden? Tijdens de behandeling wordt de nadruk gelegd op het optimaliseren van de stand van uw voeten, uw houding en uw looptechniek. Podotherapie kan een onderdeel zijn van het behandeltraject. Met behulp van echografie kan tevens beoordeeld worden of er sprake is van hielspoor, achillespeesklachten of een scheur in de pees of spier (zweepslag).

Wanneer is fysiotherapie nodig?

• Bij continue pijn in of onder uw voet (vooral ’s ochtends)
  • Als u door de pijn wordt beperkt in uw dagelijks leven

Heeft u last van pijnlijke voeten en woont u in Oldenzaal of omgeving? Maak dan snel een afspraak.

Direct een afspraak maken

Bel ons: +31 (0)541 - 515 563

Onze zorg

• GEEN verwijzing nodig van uw huisarts